2008-11-11

sztafeta

1. o jakiej porze dnia czytasz najchętniej?

Najbardziej lubię poranki, gdy miasto śpi a ja już nie. Lubię popijając kawę czytać, zaczytywać się, wczytywać, z wrażenia zapominać się w lekturze. Lubię czytać wieczorami ale niestety ostatnio mało pamiętam z tego co przeczytałam, no cóż zmęczenie daje o sobie znać.

2. gdzie czytasz?

Mam takie szczęście, że mogę czytać w pracy i czytam w pracy. W głównej mierze na tym polega moja praca:)

Czytam na wakacjach, w domu, w parku, w łóżku, na kanapie, na krześle przy stole. Nie czytam w wannie – nie rozumiem, nie toleruje, nie praktykuje!

3. jeśli czytasz (na leżąco) w łóżku, to czytasz najchętniej na plecach czy na brzuchu?

Zawsze na siedząco z poduszką za plecami. Wygodnie i przyjemnie. Nie leżę, bo nie mogę patrzeć na tą okropną zmarszczkę na szyi, która prawdopodobnie od tego się bierze, więc żeby mniej zauważalną się stała siedzę.

4. jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?

Biografie, uwielbiam wynurzenia innych ludzi, ciekawych, pasjonujących. Ich wspomnienia.

Uwielbiam książki gdzie obok dobrej historii mam jeszcze masę informacji dotyczących innych krajów, kultur całych. Chłonę takie książki, i czytam z prędkością światła.

5. jaką książkę ostatnio kupiłaś?

Senność Wojciecha Kuczoka – za zdania w tej książce dałabym medal. Dla mnie bez zarzutu.

Nie mogłam się oprzeć i sprawiłam sobie prezent.

Sentymentalny portret Kapuścińskiego –każdy, kto mnie zna nie będzie pytał dlaczego ją kupiłam.

6. co czytałaś ostatnio?

Biały tygrys Aravind Adiga

Czas czerwonych gór Petra Hulova

Mam to szczęście, że ostatnio wpadają w moje ręce same rarytasy. To co czytam to jest coś co w literaturze lubię najbardziej.

7. co czytasz aktualnie?

W stronę Pysznej Zieliński

Nim nadejdzie lato Remarque

8. używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi? jeśli używasz zakładek, to jakie one są?

Jeśli książka jest moja robię z nią co chcę. Zaginam rogi, podkreślam, coś zapisuję, do tego stopnia, że moje siostry kupiły mi mały notesik, żebym zapisywała w nim swoje myśli a oszczędziła książki :)

Ponieważ ostatnio mam możliwość czytania wszystkiego, na co mam ochotę, i dostęp do książek mam nieograniczony, a że książki nie są moje, owijam je, dbam o nie, nie niszczę.

Zakładkę mam jedną, kupiłam w Bukowinie tatrzańskiej i nie rozstaję się z nią:)

A zaznaczam strony najczęściej tym, co mam pod ręką a zawsze staram się mieć jakieś kartki.

9. co sądzisz o książkach do słuchania?

Wszystko dobre, jeśli ma się kontakt z dobrym słowem. Wolę muzykę w samochodzie.

Czasem, gdy jedziemy z K. słuchamy jak czytają w Trójce, ale generalnie uciekam wtedy myślami i nie mogę się skupić.

10. co sądzisz o e-bookach?

Nic nie sądzę, są mi obce i na razie niech tak zostanie….

2 komentarze:

x. Przemek Zamojski pisze...

Kiedyś czytałem dużo... teraz czytam jedynie treści z pc. Nawet już nie potrafię spokojnie czytać książki. Muszę z nią chodzić po pokoju jak z kobietą:)

Libreria pisze...

hmmm to zastanawiające:)