2008-08-15

Silence night & dreams


Cisza, noc i sny

Daj zrozumieć siebie,

I zrozumieć czas,

Poczuć pozwól dotyk,

Bliskość, która w nas.

Milczy jak zaklęta,

Odliczając dni,

Zostawiając tylko,

Cisze, noc i sny.

Najnowsza płyta Zbigniewa Preisnera Silence night & dreams to muzyka, która przenosi mnie w wymiary,o których istnieniu nie wiedziałam. Jest dla mnie cenniejsza niż złoto. Pozwala mi uwierzyć w siłę dźwięku. Słuchanie muzyki Zbigniewa Preisnera to dla mnie zawsze uczta, zawsze moment całkowitego skupienia, odprężenia i wiary. Po Requiem dla mojego przyjaciela i 10 krótkich utworach na fortepian, które są dla mnie najważniejszymi płytami jakie posiadam dokładam Silence night & dreams. Na płycie usłyszeć możemy fragmenty z księgi Hioba oraz doskonały utwór Be Faithful, Go będący połączeniem Ewangelii wg. św. Mateusza, słów Jana Pawła II i Zbigniewa Herberta „Nie lękaj się, bądź wierny, idź”. Głosu użycza Teresa Salgueiro i Thomas Culley.

Artysta wybiera Hioba, bo cierpienie było częścią jego życia. Jak twierdzi artysta, każdy myślący człowiek cierpi. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że się cierpi. Hiob to wiedział i cierpienie pokornie przyjął na swoje barki, jednocześnie miał nadzieję i głęboką wiarę w to, że cierpienie kiedyś minie. Poprzez muzykę artysta snuje opowieść o cierpieniu współczesnego mieszkańca Ziemi.

Tę płytę polecam każdemu, kto chce przez chwilę wznieść się na poziomy, gdzie sztuka gra pierwsze skrzypce. Muzyka dla tych, którzy nie boją się myśleć.

Brak komentarzy: